close
 
遠距離好歌又找到一枚了!!!! Wish you were here by Avril Lavigne 

每過一陣子就會有點小焦慮,很需要聽歌來排解一下 
(但怎麼找,都是一些聽了就會哭的歌....吼!!!)

結果不小心被我找到了艾薇兒的Wish you were here
有點小搖滾的曲風,也準確表達出遠距離情人的心情啊!!!!
而且旋律跟口條真的符合我平常的路線,細綿綿的情歌好聽但是不好唱阿....

 
中英對照歌詞:  

I can be tough, I can be strong  / 我可以是強硬的,可以是堅強的

But with you, it’s not like that at all / 但當我和你在一起時,我完全不是那樣的
There’s a girl that gives a shit / 有個女孩裝作玩世不恭
Behind this wall you just walk through it / 但你就這樣走進了她的心牆


And I remember / 我記得
All those crazy things you said / 你說過所有瘋狂的話
You left them running through my head / 這些話在我的腦海中縈繞
You’re always there, you’re everywhere / 你一直在那,你無所不在
Right now I wish you were here / 但現在我希望你就在我身邊
All those crazy things we did / 我們做過的所有瘋狂的事
Didn’t think about it, just went with it / 不願回想,只想和你相伴
You’re always there, you’re everywhere / 你一直在那,你無所不在
But right now I wish you were here / 但現在我希望你就在我身邊

(Chorus)
Damn, Damn, Damn, / 該死! 該死! 該死!
What I'd do to have you here, here, here / 我該怎麼做才能讓你在這裡,在這,在這

(I wish you were here) 我希望你在這
Damn! Damn! Damn!  / 
該死! 該死! 該死!  

What I’d do to have you near, near, near / 我該怎麼做才能讓你在我身邊,身邊,身邊

(I wish you were here) 我希望你在這

I love, the way you are/ 我就是喜歡你這樣
It’s who I am, don’t have to try hard / 這就是我,不想去偽裝
We always say, say it like it is / 我們常說,一切就是這樣
And the truth, is that I really miss / 事實上,我真的很想你

(Chorus)

Damn, Damn, Damn, / 該死! 該死! 該死!
What I'd do to have you here, here, here / 我該怎麼做才能讓你在這裡,在這,在這

(I wish you were here) 我希望你在這
Damn! Damn! Damn!  / 
該死! 該死! 該死!  

What I’d do to have you near, near, near / 我該怎麼做才能讓你在我身邊,身邊,身邊

(I wish you were here) 我希望你在這

No, I don’t wanna let go / 不,我再也不想放手
I just wanna let you know / 不,我只是想要你知道
That I, never wanna let go / 我不願放開你
Let go oh oh / 放開你



少了另一半在身邊,"wish you were here"對遠距離情侶來說應該是口頭禪的說...
一首很貼近遠距離情侶的心聲,也有一種讓人想去KTV嘶吼的感覺阿!!!!
 

希望大家會喜歡   
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    sharonsdiary 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()